Sunday, April 4, 2010

在蓦然回首中感慨

I found this article very incentive and what he wrote can really enlighten us.
Maybe you're not the person inside,
but it's good to take a breath and recharge ur mind....
Do spend some time think about what ourselves are doing right now???
which path are we going to pursue???
what personality and who we gonna be and wanna be???.=)


在蓦然回首中感慨着自己对生活的颓废,二十一岁应该是个很美好的季节,而我却在颓废中浪费了自己的二十一岁。  
  
曾经想过二十一岁,却没有想过会如此渡过自己的二十一岁。每天无所事事的过着没有焦点的生活,找不到生活的重心。曾经的梦想、曾经的抱负与自己背道而驰,越来越远。心中也有难过也有疼痛,可是却不知道该如何是好。 
 
  “人生没有过渡。”我常用来规劝朋友的一句话,被我封存在了自己看不到的地方。天天对着天空发呆,找不到自己的路。  
 
  “失败的人找借口,成功的人找方法。”这句话给了我很大的感触。我在这颓废的生活中扮演着什么样的角色,我是不是一直在为自己找借口,我让自己在借口中渡过了将近一年的日子。 
   
珍惜努力今天,人生没有为时过晚,只有不再奋斗。今天是以后每一天的起点,现在是比以后每一天都要年轻的日子,认真把握,不要在自己二十岁的时候感慨自己十八岁时无所努力,更不要在自己二十五岁时感慨自己二十岁没有成就,等到自己满头白发时感慨自己此生无所追忆。不要让我们在感慨中过日子,逝者如斯,把握现在。 
   
不要等我们想为之却无可为的时候后悔当初的可为之却不为。   
 
努力今天,奋斗未来吧!

6 comments:

  1. Are you shooting me? Dam
    Im the only 21 over here

    ReplyDelete
  2. lol...
    i mean nothing...
    i'm shooting those not yet 21 years old,
    like the one upper me...>.<
    haha=D

    ReplyDelete
  3. haha wenley, dont"想当年" ad!
    shilin angry and post this blog to shoot u jor
    tsktsk...

    ReplyDelete
  4. lol...kachiko...
    i'm the one who posted this blog leh
    =P

    ReplyDelete